Accesează rapid paginile cu cea mai mare autoritate internă și finalizează rezervarea având toate informațiile importante la îndemână.
CONDIȚII GENERALE CONTRACTUALE PENTRU ÎNCHIRIERE AUTOVEHICULE
1. CLAUZE GENERALE. DEFINIȚII:
1.1. Prezentele clauze reglementează raporturile juridice care se stabilesc între DELTA FLOT S.R.L. și clienții săi privind închirierea unui autovehicul fără șofer (sistem rent-a-car ), precum și plata acestui serviciu. Prezentele clauze reprezintă un acord între DELTA FLOT S.R.L. și clienții săi ca urmare a contractării serviciilor oferite de către DELTA FLOT S.R.L.
1.2. Prin semnarea Contractului, Clientul declară că a citit, înțeles și este pe deplin de acord cu prevederile acestora și le va respecta întocmai în raporturile sale cu DELTA FLOT S.R.L..
1.3. Definiții:
1.3.1. Client – înseamnă șoferul/ plătitorul/ utilizatorul ale cărui date de identificare sunt menționate în Formularul de închiriere.
1.3.2. Contractul de închiriere/ Contractul - se referă atât la Formularul de închiriere, Condițiile generale contractuale pentru închirierea autovehiculelor ale DELTA FLOT S.R.L., Procesul-verbal de predare – primire al Autovehiculului și orice Anexele la Contract, precum și la Contractul încheiat cu ocazia preluării Autovehiculului.
1.3.3. Autovehiculul – se referă la vehiculul care face obiectul Contractului de închiriere, precum și toate accesoriile acestuia.
1.3.4. Chiria – cuprinde tariful de bază astfel cum este indicat la art. 4.1., precum și eventualele costuri suplimentare conform opțiunilor Clientului, astfel cum sunt prevăzute în Formularul de închiriere.
1.3.5. Garanția – reprezintă suma ce trebuie achitată de către Client sau autorizată pe cardul de credit/ debit al Clientului și care va putea fi reținută de către DELTA FLOT S.R.L. în condițiile prevăzute în prezentele Condiții contractuale și în Contract, a cărei valoare va fi stabilită în funcție de marca/modelul auto închiriat și perioada de închiriere. La returnarea Autovehiculului, după efectuarea inspecției post – returnare, în cazul în care nu există avarii, garanția va fi returnată integral. În cazul în care sunt constatate avarii, acestea vor fi evaluate și sumele corelative vor fi reținute din cuantumul Garanției.
1.3.6. Formularul de închiriere - reprezintă documentul prin care Clientul își exprimă intenția de a închiria un Autovehicul de la DELTA FLOT S.R.L., incluzând atât formatul standard, cât și orice alte forme alternative de contractare agreate de părți. Acesta cuprinde datele de identificare ale Clientului, informații despre Autovehiculul solicitat, perioada închirierii și condițiile specifice stabilite de comun acord între Client și DELTA FLOT S.R.L. Formularul de închiriere constituie parte integrantă a Contractului de închiriere, fiind completat și semnat de către Client la inițierea relației contractuale.
1.3.7. Combustibil – poate consta în benzină sau motorină, respectiv în alimentarea electrică, în funcție de tipul Autovehiculului închiriat.
2. CONDIȚII PENTRU ÎNCHIRIEREA AUTOVEHICULULUI. ACTE NECESARE LA PRELUAREA AUTOVEHICULULUI:
2.1. În vederea închirierii unui Autovehicul, Clientul trebuie să prezinte următoarele acte și să îndeplinească următoarele condiții:
2.1.1. În cazul persoanelor fizice:
a) să aibă cel puțin 21 ani împliniți la data semnării Contractului;
b) să dețină permis de conducere valabil pentru categoria Autovehiculului care face obiectul Contractului, cu o vechime de minimum 1 an;
c) în cazul permiselor de conducere eliberate de o autoritate națională din afara Uniunii Europene, este necesară prezentarea unui permis de conducere internațional valabil, împreună cu permisul de conducere eliberat de autoritățile naționale;
e) act de identitate valabil: pașaport, carte de identitate, permis de ședere.
f) card de debit: sunt acceptate cardurile [ Visa, Mastercard].
2.1.2 Actul de identitate și permisul de conducere trebuie prezentate în original la preluarea Autovehiculului.
2.1.3. În cazul persoanelor juridice/entități reglementate:
a) dovada constituirii conform legislației țării în care își are sediul persoana juridică/entitatea. Dovada se face prin prezentarea unei fotocopii de pe certificatul de înmatriculare, certificat constatator sau orice alt document eliberat de autoritățile naționale care să ateste înregistrarea valabilă. În cazul în care documentele sunt eliberate de o alta autoritate decât cele române, acestea vor fi însoțite de traducere efectuată de un traducător autorizat;
b) împuternicire semnată de administratorului persoanei juridice/entității pentru persoana care va conduce Autovehiculul, inclusiv pentru șoferul adițional;
c) persoana împuternicită trebuie să îndeplinească toate cerințele prevăzute la art. 2.1.1. și 2.1.2.
2.2. În cazul în care la data predării Autovehiculului, DELTA FLOT S.R.L. constată că informațiile și documentele transmise de către Client nu corespund cu cele prezentate și/ sau nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute la art. 2.1.1., 2.1.2 și 2.1.3, Contractul se reziliează de drept, fără nicio notificare prealabilă și fără îndeplinirea vreunei formalități. În acest caz, DELTA FLOT S.R.L. are dreptul de a reține Garanția constituită de către Client, cu titlu de daune interese, fără a exclude dreptul de a recupera orice prejudicii suplimentare.
2.3. În cazul în care se dorește includerea unui șofer adițional, acesta trebuie să îndeplinească toate condițiile prevazute la art. 2.1.1. și 2.1.2. În cazul în care Autovehiculul a fost condus de către o altă persoană decât Clientul sau șoferul adițional, raspunderea pentru pagubele cauzate printr-un eveniment rutier revine Clientului, în solidar cu persoana implicată în eveniment, DELTA FLOT S.R.L. având posibilitatea de urmărire a oricăruia dintre aceștia, pentru recuperarea integrală a prejudiciilor.
2.4. În cazul rezervărilor confirmate, DELTA FLOR S.R.L. își rezervă dreptul de anulare a acestora în cazul în care Clientul întârzie ridicarea Autovehicului cu peste 3 ore față de ora stabilită de comun acord, dacă Clientul nu anunță în prealabil.
3. OBIECTUL CONTRACTULUI. DURATĂ. PRELUNGIRE:
3.1. Obiectul Contractului de închiriere constă în transmiterea de către DELTA FLOT S.R.L., în favoarea Clientului, a dreptului de folosință temporară asupra Autovehiculului fără șofer, pe teritoriul României.
3.2. Transmiterea folosinței Autovehiculului are loc în condițiile în care Clientul plătește Chiria și suma reprezentând Garanția, în conformitate cu art. 5, precum și orice alte sume stabilite prin intermediul prezentelor Condiții și ale Contractului. Garanția va fi returnată Clientului în condițiile prevăzute în Contract. Pentru evitarea oricărui dubiu, în cazul neachitării de către Client a sumei aferente închirierii și a sumei aferente Garanției, precum și a sumelor suplimentare atunci când au fost solicitate astfel de servicii, Contractul se consideră desființat de drept, fără a fi necesară îndeplinirea vreunei formalități prealabile.
3.3. Durata închirierii este cea menționată în Formularul de închiriere și în Contractul de închiriere. Durata minimă de închiriere este de o zi.
În situația în care Clientul întârzie predarea Autovehiculului, DELTA FLOT S.R.L. va avea dreptul de a reține/ de a solicita plata, cu titlu de penalitate, contravaloarea unei zile de închiriere, până la returnarea efectivă a Autovehiculului.
3.4. Solicitarea de prelungire a duratei de închiriere, peste termenul de returnare, se poate face: pe email la adresa rezervari@dacars.ro sau prin mesaj pe Whatsapp la nr. de telefon +40723817551 . Clientul va utiliza în acest sens doar adresa de email sau numărul de telefon indicate în Formularul de închiriere. Prelungirea duratei de închiriere va fi confirmată de DELTA FLOT S.R.L. pe e-mail sau Whatsapp. Prelungirea duratei de închiriere se face în una dintre următoarele modalități:
a) semnarea unui act adițional de către Client;
b) se consideră realizată prin solicitarea transmisă de Client prin e-mail sub condiția confirmării de către DELTA FLOT S.R.L., fără nicio altă formalitate.
În caz de prelungire, Clientul are obligația de a achita contravaloarea costului de închiriere și a costurilor suplimentare aferente perioadei de prelungire în termen de maxim 24 de ore de la data la care a intervenit prelungirea.
3.5. Este strict interzisă vânzarea, cesiunea, subînchirierea, garantarea, amanetarea sau orice altă modalitate de înstrăinare/dispunere/afectare a Autovehiculului de către Client.
3.6. În cazul în care Clientul restituie Autovehiculul înainte de data menționată în Contract, chiria și costurile suplimentare pentru perioada în care Autovehiculul nu a fost utilizat nu vor fi returnate Clientului.
3.7. Rezervarea și încheierea Contractului vor fi realizate pentru o clasă/categorie de Autovehicul și nu pentru un autoturism anume, DELTA FLOT S.R.L. neputând garanta Clientului că va oferi o anumită marcă, model, motorizare sau culoare a Autovehiculului. Dacă la momentul livrării programate, DELTA FLOT S.R.L. nu are disponibil un Autovehicul din clasa pentru care a fost confirmată rezervarea, atunci va livra un Autovehicul din clasa imediat superioară clasei din care făcea parte Autovehiculul inițial rezervat, fără perceprea costului suplimentar pentru acest serviciu.
3.8. DELTA FLOT S.R.L. asigură serviciul de transport ( shuttle bus ) cu titlu gratuit pentru Client, de la aeroport la punctul de lucru al DELTA FLOT S.R.L. și viceversa, situate în localitatea în care s-a agreat livrarea și returnarea Autovehiculului prin semnarea Contractului.
4. COSTUL DE ÎNCHIRIERE. COSTURI SUPLIMENTARE:
4.1. Costul de închiriere a Autovehiculului este compus din:
a) tariful de bază pentru fiecare zi de închiriere, conform tarifelor în vigoare la data efectuării rezervării;
b) costuri suplimentare conform opțiunilor Clientului, în vigoare la data încheierii Contractului.
În tariful de bază sunt incluse următoarele:
a) asigurarea de răspundere civilă față de terți (poliță R.C.A.);
b) vignetă valabilă pe teritoriul României;
c) inspecția tehnică periodică;
d) revizia tehnică;
e) schimbul de anvelope în funcție de sezon.
4.2. În tariful de bază nu sunt incluse: combustibilul, taxele speciale de poduri, autostradă, taxe de drum, taxe de staționare/parcare, amenzi primite până la restituirea efectivă a Autovehiculului pentru încălcarea regulilor de circulație rutieră și a oricăror acte normative în vigoare în legătură cu utilizare Autovehiculului, orice alte sume de plată stabilite de autoritățile locale în legătură cu utilizarea, staționarea ori parcarea Autovehiculului. În situația în care DELTA FLOT S.R.L. achită aceste costuri în numele Clientului, DELTA FLOT S.R.L. are dreptul, la libera sa alegere, de a le reține din Garanția constituită de Client, inclusiv prin debitarea cardului sau vor fi achitate de Client în termen de 3 zile de la primirea facturii emise de DELTA FLOT S.R.L..
4.3. Tariful de bază este calculat pentru intervale de 24 de ore începând cu ora de predare prevăzută în Formularul de închiriere și se termină la ora restituirii Autovehiculului prevăzută în Formular.
4.4. Numărul de kilometri incluși în prețul de bază este specificat la predarea Autovehicului. Verificarea numărului de kilometri parcurși de Client se stabilește prin verificarea martorilor electronici de bord ai Autovehiculului. În situația în care se constată săvârșirea unei acțiuni frauduloase asupra martorilor electronici, DELTA FLOT S.R.L. are dreptul să rețină integral garanția și, suplimentar, să solicite plata oricăror altor daune care să acopere integral prejudiciul suferit de DELTA FLOT S.R.L.
4.5. Costurile suplimentare sunt suportate de Client și pot include:
a) în cazul pierderii sau deteriorării documentelor Autovehiculului, a plăcutețlor de înmatriculare sau a cheilor acestuia, DELTA FLOT S.R.L. va percepe Clientului o penalitate în valoare de 100 EUR, penalitate pe care Clientul accepta sa facă obiectul reținerii parțiale ori totale a Garanției sau debitării pe card;
b) în cazul in care Autovehiculul este returnat fără a fi curățat ori prezintă urme de murdărie la interior, se va percepe o taxă suplimentara de 20 EUR, taxă pe care Clientul acceptă sa facă obiectul reținerii parțiale ori totale a Garanției sau debitării pe card;
d) pentru livrarea/colectarea Autovehiculului în afara București și jud. Ilfov se va aplica o taxă adițională. Taxele adiționale vor fi prevăzute în Formularul de închiriere și în Contractul de închiriere;
e) orice alte costuri suplimentare prevăzute în Formularul de închiriere și în Contractul de închiriere.
4.6. Clientul datorează costul de închiriere și costurile suplimentare prevăzute în Formularul de închiriere și în Contractul de închiriere chiar dacă nu folosește Autovehiculul închiriat.
4.7. În cazul prelungirii duratei de închiriere, DELTA FLOT S.R.L. va percepe costul de închiriere și costurile suplimentare conform tarifelor aferente unei noi închirieri.
4.8. Plata integrală poate fi efectuată în avans, cu un card bancar, pe site-ul http://dacars.ro sau în momentul semnării Contractului.
5. GARANȚIA:
5.1. Garanția aferentă închirierii Autovehiculului se achită cel mai târziu la preluarea Autovehiculului. Valoarea garanției este indicată în Formularul de închiriere și în Contractul de închiriere. În vederea preautorizării cardului, Clientul are obligația de a permite DELTA FLOT S.R.L. menționarea datelor cardului (număr, dată expirare etc.). În situația în care nu va permite acest lucru, Garanția se constituie prin plata acesteia de către Client.
5.2. Clientul a înțeles și este de acord ca DELTA FLOT S.R.L. să rețină parțial sau integral Garanția constituită în orice situație în care la returnarea Autovehiculului se constată necesitatea plății unor sume suplimentare față de cele achitate inițial, precum și în oricare dintre cazurile prevăzute în prezentele Condiții generale.
Garanția va fi reținută parțial: (a) dacă Autovehiculul nu este returnat cu acelasi nivel de combustibil ca in momentul preluarii, la un tarif de 1,8 EUR+TVA/litru lipsă; (b) în orice alte situații prevăzute în prezentul Contract.
Garanția va putea fi reținută integral pentru: (a) orice daună asupra Autovehiculului ori a oricăror elemente/ componente ale acestuia; (b) pierderea/deteriorarea actelor, a cheii Autovehiculului; (c) alimentarea cu alt tip de combustibil decât cel menționat în talon; (d) deteriorarea habitaclului; (e) neîndeplinirea formalităților legale în cazul implicării într-un incident rutier (constatare amiabilă, deschiderea dosarului la poliție și/sau a dosarului de daună la asigurător); (f) în caz de furt sau abuz de încredere; (g) în orice alte situații prevăzute în prezentul Contract. În situația în care Garanția constituită nu acoperă integral toate prejudiciile suferite, DELTA FLOT S.R.L. își rezervă dreptul de a solicita eventualele daune suferite până la acoperirea integrală a prejudiciului.
5.3. Restituirea parțială sau integrală a Garanției se va face în baza unei solicitări scrise transmise către DELTA FLOT S.R.L. în termen de 30 de zile de la data restituirii Autovehiculului, consemnată în Procesul-verbal de restituire. Restituirea se va face în contul Clientului indicat de acesta într-o solicitare transmisă de pe e-mail-ul indicat în Formularul de închiriere.
5.4. Garanția îi va fi returnată integral sau parțial Clientului dacă sunt îndeplinite următoarele condiții:
a) Autovehiculul este returnat fără avarii, altele decât cele evidențiate în Procesul verbal de predare;
b) În caz de avarii/prejudicii ale Autovehiculul cauzate de către terți, Clientul prezintă toate documentele necesare conform situației respective și care atestă nevinovăția lui;
c) Autovehiculul nu este returnat excesiv de murdar;
d) Autovehiculul a fost returnat cu aceeași cantitate de combustibil cu care a fost livrată, evidențiată în Contractul de Închiriere sau în Procesul verbal de predare;
e) Accesoriile (ex. GPS, scaun copil, lanțuri de zăpada etc.) predate împreună cu Autovehiculul în momentul livrării, să fie returnate în stare de funcționare, fără avarii sau defecte, altele decât cele evidențiate în Procesul verbal de predare;
f) Au fost respectate orice alte cerințe și condiții prevăzute în prezentele Condiții sau în Contract.
.
6. MODALITĂȚI DE PLATĂ
6.1. Plata tarifului de bază, a costurilor suplimentare și a Garanției se face în una dintre următoarele modalități:
a) prin transfer bancar;
b) prin card de debit. Sunt acceptate la plată doar următoarele carduri bancare: [ Visa, Mastercard]. .
6.2 În situația în care costurile ocazionate de prezentul Contract sunt suportate de către asigurător, plata va fi realizată în baza cererii de despăgubire.
6.3. Plata tarifului de bază, a costurilor suplimentare și a Garanției se face nu mai târziu de data predării către Client a Autovehiculului, dacă Părțile nu au convenit altfel prin act adițional. Nerespectarea termenului de plată de către Client conduce la încetarea de drept a Contractului, fără nicio formalitate prealabilă.
6.4. Tarifele de închiriere de bază, costurile suplimentare și valoarea Garanției sunt stabilite în RON și nu includ TVA. În cazul în care tariful de bază, costurile suplimentare sau valoarea Garanției sunt prevăzute în EUR sau orice altă valută, factura va fi emisă la cursul B.N.R. valabil în ziua emiterii acesteia.
6.5. Dacă urmare a utilizării Autovehiculului vor fi înregistrate costuri suplimentare, taxe, tarife ori daune, Clientul are obligația să achite totalul obligațiilor financiare rămase de plată conform Contractului, în momentul predării Autovehiculului, prevederile art. 5.2. ramânând aplicabile.
6.6. În cazul întârzierii plății peste termenele stabilite în Contract, DELTA FLOT S.R.L. are dreptul de a percepe plata unor penalități de întârziere în cuantum de 0,5% pentru fiecare zi de întârziere, până la plata integrală a debitului restant, totalul penalităților putând depăși debitul în raport de care au fost calculate.
6.7. Sumele datorate de Client pe baza prezentului Contract vor fi achitate și considerate plătite în următoarea ordine de preferință: (i) penalități de întârziere; (ii) valoare debit principal; și (iii) orice alte sume datorate conform Contractului.
7. OBLIGAȚIILE PĂRȚILOR:
7.1. Obligațiile DELTA FLOT S.R.L.:
a) să predea Autovehiculul către Client, în condițiile agreate ;
b) să asigure folosința liniștită și utilă a Autovehiculului pe toata durata închirierii, sub condiția respectării de către Client a tuturor clauzelor contractuale;
c) în caz de accident/ nefuncționare din orice motive a Autovehiculului, indiferent de cine este partea vinovată, DELTA FLOT S.R.L. nu este obligat să înlocuiască Autovehiculul și nici să returneze chiria aferentă perioadei de neutilizare;
d) să respecte, execute și să îndeplinească oricare dintre obligațiile prevăzute în prezentele Condiții;
e) DELTA FLOT S.R.L. își rezervă dreptul de a instala în Autovehicul sisteme de monitorizare tip GPS.
7.2. Obligațiile Clientului:
a) să nu transmită în niciun fel, în tot sau în parte, cu titlu oneros sau gratuit, folosința asupra Autovehiculului închiriat unei alte persoane. Conducerea Autovehiculului este permisă doar persoanelor menționate în Formularul de închiriere și în Contractul de închiriere;
b) să achite Chiria și Garanția către DELTA FLOT S.R.L., precum și orice alte sume datorate, în condițiile prevăzute în Contract;
c) să exploateze si să asigure siguranța Autovehiculul încredințat cu prudența și diligența unui bun proprietar, în conformitate cu destinația Autovehiculului stabilită de producător și numai în condițiile prevăzute în documentația tehnică a acestuia, cu respectarea manualului de utilizare, evitând distrugerea, degradarea sau deteriorarea acestuia. Este strict interzisă deplasarea Autovehiculului pe drumuri forestiere, în expediții montane sau pe șosele neasfaltate sau nemarcate pe hartă;
d) să suporte toate cheltuielile necesare folosinței Autovehiculului și orice despăgubiri apărute în legătură cu acesta, astfel cum sunt menționate în Contract;
e) să aibă o conduită civilizată pe durata conducerii Autovehiculului încredintat, să respecte cu strictete legislaţia rutiera în vigoare, precum ar fi, dar nelimitat la acestea:
să nu se angajeze în dispute verbale cu participanții la trafic;
să nu conducă într-un mod sportiv și/ sau agresiv, peste limita vitezei legale;
să nu aibă atitudini necorespunzătoare față de organele de poliție, ceilalți participanți la trafic, pietoni;
să nu conducă sub influența alcoolului, a drogurilor, narcoticelor, barbituricelor sau a oricărei alte substanțe care să-i afecteze starea de concentrare sau capacitatea de a reacționa sau de a conduce;
să nu folosească Autovehiculul în activități de taximetrie, școala de șoferi, sporturi auto, întreceri/competitii/curse/ teste auto, tractare/ împingere/remorcare alte autovehicule/remorci/alte obiecte, transport substanțe periculoase, alte teste ori rent-a-car , transport de persoane sau bunuri în scopul obținerii de venit sau orice activitate cu caracter lucrativ ori ilegal. În cazul în care Autovehiculul este pus sub sechestru, distrus sau deteriorat de către autorități sau de către Client ca urmare a utilizării acestuia pentru obținerea de foloase necuvenite din transportul de obiecte sau substanțe interzise, Clientul va fi responsabil pentru întreaga contravaloare a Autovehiculului.;
să nu depășească sarcina maximă utilă a Autovehiculului;
să nu părăsească Autovehiculul cu cheile în contact, cu ușile/geamurile/portbagajul deschis și să nu lase actele originale în interiorul acestuia.
f) în caz de accident, distrugere sau furt, să anunțe de îndată DELTA FLOT S.R.L. și să efectueze toate demersurile legale (constatare amiabilă, proces-verbal constatator al accidentului etc.). De asemenea, va efectua toate demersurile necesare pentru deschiderea dosarului de daună la asigurător;
g) să păstreze Autovehiculul în stare perfectă de funcționare și să mențină starea de curățenie exterioară și interioară;
h) în cazul depășirii oricăror termene stabilite în prezentul contract, Clientul este de drept în întârziere;
i) orice intervenții tehnice ori estetice asupra Autovehiculului vor fi făcute doar în unitățile service indicate de DELTA FLOT S.R.L.. În cazuri urgente și excepționale DELTA FLOT S.R.L. va putea permite ca intervențiile asupra Autovehiculului să fie efectuate într-o unitate service autorizată R.A.R.;
j) să nu transporte animale/păsări cu Autovehiculul, decât în situația în care sunt utilizate cutii speciale de transport pentru animale;
k) să nu fumeze și să nu permită fumatul în interiorul Autovehiculului, sub sancțiunea plății unei penalități în valoare de 100 EUR;
l) să nu utilizeze dispozitive mobile de comunicare în timpul conducerii Autovehiculului, inclusiv pentru apeluri telefonice, mesaje text, emailuri sau alte activități ce pot distrage atenția de la condus, cu excepția utilizării unui dispozitiv „hands-free” care permite menținerea atenției asupra traficului și a condițiilor de drum. Nerespectarea acestei obligații atrage răspunderea exclusivă a Clientului pentru eventualele consecințe și riscuri asociate;
m) să nu monteze propriul echipament în exteriorul Autovehiculului, spre exemplu semne, abțibilduri, bare pentru bagaje, portbagaje sau suporturi pentru bicicletă etc.;
n) să nu efectueze lucrări asupra Autovehiculului sau să permită altcuive să efectueze lucrări asupra Autovehiculului, fără acordul prealabil al DELTA FLOT S.R.L.;
o) să nu foloseasă Autovehiculul atunci când o lumină de avertizare este aprinsă în bord sau atunci când mesajul de reamintiri pentru a merge la service este afișat, în afara cazului în care nu este posibilă oprirea imediată în condiții de siguranță sau atunci când există un acord prealabil al DELTA FLOT S.R.L. Clientul va trebui să anunțe de îndată orice astfel de situații;
p) să nu folosească Autovehiculul închiriat pentru activități de taximetrie, transport alternativ – ridesharing (ex. Uber, Bolt, Bla Bla Car etc.), școală de șoferi, activități de împingere sau tractare, curse, antrenamente, concursuri, în scopul transportului de substanțe periculoase sau activități ilegale care pot deteriora starea Autovehiculului. De asemenea, Clientul nu va destina Autovehiculul în alt scop decât transportul de persoane în regim de închiriere.
r) să respecte, execute și să îndeplinească oricare dintre obligațiile prevăzute în prezentele Condiții;
8. PREDAREA ȘI RESTITUIREA AUTOVEHICULULUI:
8.1. Predarea Autovehiculului către Client se va face la termenul și în locul menționate în Formularul de închiriere, sub condiția plății integrale a Chiriei și Garanției. Eventuale costuri suplimentare în legătură cu predarea Autovehiculului sunt stabilite conform listei de prețuri sau Formularului de închiriere.
8.2. Predarea Autovehiculului către Client va fi consemnată într-un Proces-verbal care face parte integrantă din Contract. Clientul va asigura inspectarea Autovehiculului la momentul preluării, având obligația să consemneze în Procesul-vebal orice deficiențe constatate și orice obiecțiuni cu privire la starea acestuia. Clientul nu va putea ridica obiecțiuni cu privire la starea Autovehiculului ulterior preluării acestuia, dacă acestea nu au fost menționate în Procesul-verbal de predare.
8.3. DELTA FLOT S.R.L. va preda Clientului Autovehiculul, curat, prin înmânarea unei chei și împreună cu următoarele documente:
a) certificatul de înmatriculare cu anexa privind inspecția tehnică periodică valabilă;
b) rovigneta;
c) polița RCA;
Clientul are obligația de a păstra în permanență asupra sa toate documentele menționate anterior, având obligația de a le prezenta organelor abilitate de control.
8.4. Clientul are obligația de a restitui Autovehiculul la data, ora și locația menționate în Formularul de închiriere, curat și cu documentele menționate la art. 8.3. Restituirea va fi consemnată în procesul-verbal de restituire. În cazul returnării Autovehiculului nerezonabil de murdar pe timp de noapte și/sau în condiții de vreme nefavorabilă, când identificarea eventualelor prejudicii este imposibilă, verificarea Autovehiculului se va face în termen de maxim două zile lucrătoare, după ce DELTA FLOT S.R.L. a avut la dispoziție toate condițiile pentru a inspecta Autovehiculul. Clientul își asumă responsabilitatea pentru eventualele prejudicii produse pe perioada de locațiune până ce predarea este realizată.
8.5. În cazul unei întârzieri mai mari de 180 de minute față de timpul de returnare specificat, dacă Clientul nu comunică această întârziere prin telefon sau e-mail, DELTA FLOT S.R.L. își rezervă dreptul de a anunța imediat Poliția în legătură cu situația Autovehiculului. De asemenea, în această situație, DELTA FLOT S.R.L. poate uza de toate mijloacele legale pentru recuperarea Autovehiculului, iar cheltuielile generate de această recuperare vor cădea în sarcina Clientului.
9. ASIGURĂRI. PROCEDURA ÎN CAZ DE DAUNĂ. RĂSPUNDERI:
9.1. Autovehiculul beneficiează de asigurare de răspundere civila obligatorie (poliță R.C.A.), inclusă în costul închirierii, în limitele de despăgubire stabilite de legislația română. În cazul în care valoarea pagubelor accidentului depășește limita stabilită de lege, Clientul este responsabil în mod direct pentru diferența dintre valoarea totală a pagubelor produse și limita maximă acceptată de lege, fiind de acord cu acoperirea integrală a valorii.
9.2. Asigurările acoperă toate daunele din evenimente rutiere, care sunt provocate de alt participant la trafic, cu condiția întocmirii tuturor formalităților legale, în conformitate cu prevederile art. 9.6.
9.3. Asigurarile nu acoperă, toate aceste sume urmând să fie suportate de către Client:
a) daunele provocate din erori de pilotaj, zgârieturi, capace roți sparte sau pierdute, pana de cauciuc, parbrize, deteriorare anvelope etc., dacă nu este prevăzut altceva în Formularul de închiriere sau în Contractul de închiriere;
b) defecțiunile provocate la motor sau subansamblele acestuia, la sistemul de direcție sau la sistemul de frânare, care sunt cauzate din vina Clientului, ca urmare a unei exploatări necorespunzatoare, certificate de către ateliere service autorizate;
c) accidentele produse de către Client, ca urmare a consumului de alcool, droguri sau a oricăror alte substanțe interzise în timpul condusului. În aceste cazuri, Clientul va suporta consecințele legale ce se impun în astfel de situații și toate cheltuielile de reparație, inclusiv zilele de staționare ale Autovehiculului;
d) furtul Autovehiculului lăsat descuiat și nesupravegheat. În caz de furt, Clientul trebuie să returneze DELTA FLOT S.R.L. cheia de contact (brută și telecomanda + talon) care i s-a înmânat la plecare;
e) furtul din Autovehicul a oricăror obiecte personale, indiferent de valoare;
f) pe durata Contractului, Clientul este răspunzător de toate daunele produse unor terți, în cazul în care aceștia au pretenții suplimentare sau în cazul în care valoarea pagubelor depășește valoarea sumei asigurate.
În toate aceste cazuri, DELTA FLOT S.R.L. are dreptul să rețină integral Garanția constituită de către Client.
9.4. Asigurarea nu absolvă Clientul de responsabilitatea de plata integrală pentru pagubele produse Autovehiculului în următoarele cazuri:
a) Accidentul/orice pagubă asupra Autovehiculului a fost produs/ă de către Client sau șoferul adițional;
b) Autovehiculul a fost condus cu încălcarea legislației în vigoare și oricăror altor reguli de circulație;
c) Autovehiculul a fost folosit pentru transportul de persoane sau bunuri în scopul obținerii de venit;
d) Autovehiculul a fost folosit pentru împingerea sau remorcarea altor vehicule, remorci sau obiecte;
e) Clientul sau șoferul adițional a condus Autovehiculul în timp ce se afla sub influența alcoolului, drogurilor, narcoticelor sau a altor substanțe ce pun în pericol abilitățile psihice și fizice de a reacționa;
f) Autovehiculul a fost condus în concursuri, curse sau teste auto;
g) Autovehiculul a fost condus în afara drumurilor publice;
h) Autovehiculul este dat în folosința unei persoane neautorizate (oricare altă persoană care nu este menționată în Contract);
i) În cazul în care Clientul nu pastrează Autovehiculul încuiat pe durata în care nu il folosește, și nu a ținut asupra sa documentele Autovehiculului, iar acestea au dispărut;
j) Autovehiculul a fost deteriorat intenționat sau din neglijență;
k) Lipsa formularului de constatare amiabilă, a declarațiilor sau a proceselor verbale ale Poliției la predarea Autovehiculului ori neîndeplinirea formalităților la asigurător, cu respectarea legislației în vigoare (ex. termene de deschidere dosar);
l) În cazul în care Clientului sau șoferului adițional i s-a reținut/suspendat permisul de conducere pe durata Contractului;
m) Pagubele cauzate cauciucurilor sau jantelor (în cazul în care acestea nu au rezultat în urma unui incendiu sau accident), dacă nu este prevăzut altceva în Formularul de închiriere sau în Contractul de închiriere;
n) Pagubele produse unor subansamble sau părți componente ale Autovehiculului prin nerespectarea normelor privind încărcarea și ancorarea pe timpul transportului, pagubele cauzate atât exteriorului, cât și interiorului Autovehiculului de acțiunea unor substanțe corozive sau inflamabile;
o) Alimentarea cu carburant necorespunzător;
p) În cazul neprezentării la una dintre unitățile service indicate de DELTA FLOT S.R.L. în vederea efectuării reviziei, mentenanței Autovehiculului.
În toate aceste cazuri, DELTA FLOT S.R.L. are dreptul să rețină integral garanția constituită de către Client.
În cazurile precizate mai sus, Clientul va suporta consecințele legale ce se impun în astfel de situații și toate cheltuielile de reparație, inclusiv zilele de staționare.
9.5. În cazul În care Clientul a furnizat catre DELTA FLOT S.R.L. informații false privind identitatea sau orice date de identificare ori valabilitatea permisului sau de conducere, DELTA FLOT S.R.L. își declină orice responsabilitate pentru daunele pricinuite de Client terților. În aceste condiții, Clientul nu poate beneficia de asigurare și va suporta toate consecințele legale, inclusiv orice daune aduse Autovehiculului, costuri aferente utilizării Autovehiculului sau alte asemenea. De asemenea, DELTA FLOT S.R.L. are dreptul să rețină integral Garanția constituită de către Client.
9.6. În caz de implicare într-un incident rutier, distrugere sau furt este obligatoriu, în conformitate cu prevederile legale:
a) fie să întocmiți formularul de constatare amiabilă de accident și să îl transmiteți către DELTA FLOT S.R.L.. Constatarea amiabilă de accident este posibilă doar în următoarele situații: (i) din accident au rezultat numai pagube materiale; (ii) în accident au fost implicate numai două vehicule; (iii) nu se creează pagube materiale altei persoane decât celor doi conducători de vehicule implicaţi în accident; (iv) există acordul de voinţă al celor doi conducători auto, exprimat prin semnarea formularului;
b) fie să declarați incidentul rutier la organele de Politie care vor constata daunele și vor elibera: (i) Raportul Poliției cu semnătură ofițerului de poliție și ștampila secției de poliție, precum și specificația că șoferul se afla/nu se afla sub influența alcoolului și/sau oricăror substanțe interzice; (ii) Autorizația de reparație cu semnătura ofițerului de poliție și ștampila secției de poliție. Declarația la Poliție este obligatorie în următoarele cazuri: dacă în urma evenimentului a rezultat moartea sau vătămarea integrităţii corporale ori a sănătăţii unei persoane; dacă partea responsabilă nu este identificată sau în caz de vandalism (ex. daune in parcare în lipsa Clientului); dacă nu a fost întocmit formular de constatare amiabilă.
Pe lângă obligațiile indicate mai sus, Clientul va înștiința DELTA FLOT S.R.L. de îndată de producerea evenimentului, iar DELTA FLOT S.R.L. are dreptul de a reține garanția cu titlu de daune.
9.7. În plus, în situația în care Clientul nu efectuează toate demersurile indicate la art 9.6. și/ sau nu prezintă oricare dintre documentele necesare deschiderii dosarului de daună, ori formulează declarații care nu corespund adevărului în legătură cu modalitatea de producere a incidentului rutier ori în alte situații indicate în Contract, Clientul va suporta contravaloarea tuturor reparațiilor Autovehiculului sau alte daune suferite de către DELTA FLOT S.R.L. și/sau de către terți.
9.8. În situația în care în urma avariilor Autovehiculului acesta este declarat daună totală ori în situația în care Autovehiculul a fost furat, iar asigurătorul nu despăgubește integral DELTA FLOT S.R.L., Clientul va despăgubi DELTA FLOT S.R.L. pentru toate prejudiciile suportate de aceasta.
9.9. În cazul în care au fost transportate animale/păsări cu Autovehiculul fără a fi utilizate cutii speciale pentru transportul acestora sau dacă nu a fost respectată obligația de nu fuma in interiorul Autovehiculului, Clientul are obligația să plătească către DELTA FLOT S.R.L. echivalentul sumei de 100 EUR. Suma poate fi reținută, total sau parțial, din Garanția constituită.
9.10. În cazul alimentării Autovehiculului cu un alt carburant decât cel indicat în talon, Clientul va achita costul aferent reparației, conform devizului de service, iar DELTA FLOT S.R.L. va reține cu titlu de daune interese contravaloarea integrală a Garanției constituite, putând proceda și la recuperarea oricăror altor prejudicii suplimentare.
9.11. În cazul abandonării Autovehiculului, fără îndeplinirea formalităților de returnare, inclusiv în cazul refuzului de semnare a documentelor în cazul returnării, DELTA FLOT S.R.L. va percepe Chiria în conformitate cu prevederile Contractului, până la îndeplinirea formalităților de returnare, care vor fi efectuate în acest caz de reprezentanții DELTA FLOT S.R.L.. În situația în care se constată avarii de natură estetică, mecanică ori electrică la Autovehicul, Clientul va fi informat imediat de DELTA FLOT S.R.L. despre natura acestora, urmând ca în cel mai scurt timp să transmită devizul de reparație. În cazul abandonării Autovehiculului sau în cazul constatării unor daune la Autovehicul de către reprezentanții DELTA FLOT S.R.L. cu ocazia îndeplinirii formalităților de returnare, Clientul va pierde valoarea integrală a Garanției constituite, iar eventualele daune care nu sunt acoperite de garanție, vor fi achitate de către Client.
9.12. În cazul în care Autovehiculul este returnat de către Client murdar, iar după cosmetizare DELTA FLOT S.R.L. constată existența unor daune la Autovehicul, va reține integral Garanția și, suplimentar, Clientul va achita contravalorea reparațiilor.
9.13. DELTA FLOT S.R.L. nu răspunde:
a) pentru pierderile suportate de Client în caz de defectare sau avarie a Autovehiculului;
b) pentru daunele cauzate în trafic de Autovehicul;
c) pentru eventualele obiecte uitate de Client în Autovehicul și neidentificate in timpul perioadei de inchiriere sau la restituirea acestuia.
9.14. În caz de defecțiune sau orice altă stricăciune, reparația mașinii trebuie făcută de către un service autorizat desemnat de DELTA FLOT S.R.L., numai cu știința, acordul și pe baza instrucțiunilor DELTA FLOT S.R.L.. După închiderea Contractului de Închiriere, mașina poate fi reparatĂ doar de către DELTA FLOT S.R.L.. Costurile de reparație vor fi suportate de către Client conform prezentelor Condiții.
10. UTILIZAREA AUTOVEHICULULUI
10.1. Utilizarea Autovehiculului închiriat este permisă doar pe teritoriul României. Autovehicului închiriat va putea fi condus numai de către Client și persoanele menționate în Contract ca Șoferi adiționali.
10.2 Autovehiculul închiriat va fi utilizat în conformitate cu instrucțiunile de folosire a acestuia și în conformitate cu indicațiile Locatorului. Orice avarie va trebui anunțată DELTA FLOT S.R.L. de îndată ce a fost constatată și vor trebui luate toate măsurile rezonabile de limitare a avariei.
10.3 În cazul unei avarii sau al oricărui incident în legătură cu Autovehiculul, Clientul va îndeplini formalitățile de declarare a daunei prevăzute de lege și va înmâna proprietarului Autovehiculului documentele întocmite de către Organele abilitate sau documentul de Constatare Amiabilă.
10.2. În cazul în care Clientul va părăsi teritoriul României fără aprobarea DELTA FLOT S.R.L., această acțiune se consideră o încălcare a obligațiilor contractuale, Clientul purtând întreaga răspundere pentru orice faptă sau omisiune determinată prin fapta sa, inclusiv dar fără a se limita la daunele produse prin accident, furt, cheltuieli de repatriere a Autovehiculului.
10.3 Următoarea situații de nerestituire a Autovehiculului realizate de către Client sau cu complicitatea acestuia vor fi tratate ca situații de furt sau de abuz de încredere, după caz:
- depășirea termenului de restituire a Autovehiculului cu peste 24 de ore în lipsa unei înțelegeri între părți privind prelungirea perioadei de închiriere și plata contravalorii acestei prelungiri;
- lipsa sesizării organelor de poliție în cazul dispariției Autovehiculului, lipsa confirmării plângerii din partea Poliției și neprezentarea cheii originile a Autovechiulului.
11. DEFECȚIUNI ȘI ASISTENȚĂ. ÎNLOCUIRE AUTOVEHICUL:
11.1. În cazul în care pe durata închirierii, Autovehiculul nu mai funcționează, fără a putea fi reținută vreo culpă a Clientului, DELTA FLOT S.R.L. va putea asigura în limita disponibilității, un autovehicul de schimb.
11.2. DELTA FLOT S.R.L. asigură asistență rutieră exclusiv pe teritoriul României, sub condiția respectării de către Client a prevederilor art. 7.2. Asistența rutieră presupune ridicarea pe platformă Autovehiculului de la locul imobilizării și transportul Clientului, pasagerilor și bagajelor acestuia/acestora până la un loc de cazare în limita a 50 de Km.
12. ÎNCETAREA CONTRACTULUI:
12.1. Contractul încetează în următoarele situații:
a) la data expirării perioadei de închiriere;
b) înainte de termen, prin acordul părților;
c) prin reziliere unilaterală de către DELTA FLOT S.R.L. în cazul nerespectării de către Client a prevederilor Contractului de închiriere, prin transmiterea unei notificări cu cel puțin 24 de ore înainte de data la care Contractul urmează să înceteze;
d) prin denunțare unilaterală de către DELTA FLOT S.R.L., cu condiția transmiterii unei notificări scrise prealabile cu 48 de ore înainte de data la care se dorește încetarea Contractului;
e) în cazul decesului Clientului, a pierderii capacității de exercițiu sau dizolvării, lichidiării, reorganizării sau declanșării procedurii falimentului față de Client, după caz, fără nicio altă formalitate prealabilă și fără punerea în întârziere;
f) începerea urmăriri penale împotriva Clientului sau a șoferilor adiționali în legătură cu infracțiuni din domeniul rutier;
g) în cazurile în care este prevăzută încetarea de drept a Contractului de închiriere în cadrul prezentelor Condiții și/sau în cadrul Contractului de închiriere.
12.2. În oricare dintre cazurile de încetare, Clientul are obligația de restitui Autovehiculul cu respectarea art. 8.4. în locația de returnare menționată în Formularul de închiriere și de a achita orice alte costuri suplimentare rezultate din utilizarea Autovehiculului, precum și orice alte costuri necesare aducerii Autovehiculului la starea tehnică și estetică existente la data predării. Atât în cazul încetării Contractului înainte de termen, cât și în orice situație de reziliere, Clientul are obligația de a preda autovehiculul în termen de 3 ore de la momentul rezilierii, în aceleași condiții în care a fost preluat.
12.3. În cazul în care Clientul refuză returnarea de bună voie a Autovehiculului, DELTA FLOT S.R.L. va recurge la recuperarea Autovehiculului prin mijloacele proprii. Orice cheltuială aferentă acestei operațiuni va fi suportată de către Client.
13. NOTIFICĂRI. LEGEA APLICABILĂ CONTRACTULUI. LITIGII:
13.1. Orice notificare, factură sau altă înștiințare pe care o parte contractantă o datorează sau dorește să o adreseze celeilalte părți în conformitate cu Contractul va fi considerată comunicată dacă este transmisă celeilalte părți la adresa menționată în Contract sau la orice altă adresă adusă în scris la cunoștința celeilalte părți, după cum urmează: prin înmânare; prin scrisoare sau curier cu confirmare de primire; prin e-mail; prin SMS.
13.2. Contractul de închiriere este guvernat de legea română. Orice litigiu în legătură cu încheierea, executarea sau încetarea Contractului de închiriere vor fi soluționate de instanța competentă de la sediul social al DELTA FLOT S.R.L.
14. FORȚĂ MAJORĂ. CAZ FORTUIT:
14.1. Forța majoră exonerează de răspundere partea care o invocă în condițiile legii. Forța majoră este orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil și inevitabil. Partea care invocă forța majoră are obligația să o aducă la cunoștința celeilalte părți în scris, în termen de maximum cinci (5) zile de la apariție, iar dovedirea forței majore, împreună cu avertizarea asupra efectelor și întinderii posibile a forței majore, se vor comunica în maximum cincisprezece (15) zile de la apariție. Data de referință este data ștampilei poștei de expediere. Dovada va fi certificată de Camera de Comerț și Industrie a României. Partea care invocă forța majoră are obligația să aducă la cunoștința celeilalte părți încetarea acesteia în termen de maximum cincisprezece (15) zile.
14.2. Părţile convin că răspunderea Clientului nu poate fi înlăturată pentru caz fortuit astfel cum este acesta definit de lege.
15. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL:
15.1 DELTA FLOT S.R.L. asigură, în condițiile legii, păstrarea confidențialității datelor cu caracter personal ale Clientului și respectarea dreptului acestuia la protecția vieții private. Această obligație nu se aplică în cazul informațiilor dezvăluite deliberat de către Client unor părți terțe.
15.2 Prelucrarea datelor cu caracter personal presupune orice operațiune sau set de operațiuni care se efectuează asupra datelor cu caracter personal, prin mijloace automate sau neautomate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvăluirea către terți prin transmitere, diseminare sau în orice alt mod, alăturarea ori combinarea, blocarea, ștergerea sau distrugerea.
15.3 Datele personale colectate și înregistrate sunt utilizate de către DELTA FLOT S.R.L. și partenerii săi contractuali cu bună-credință, pentru încheierea și executarea contractului, cât și în scopuri legitime sau în vederea îndeplinirii unor obligații legale, cu respectarea cerințelor tehnice și organizatorice adecvate pentru protejarea datelor cu caracter personal împotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificării, dezvăluirii sau accesului neautorizat, precum și împotriva oricărei alte forme de prelucrare ilegală.
15.4 Datele personale prelucrate, scopurile prelucrării, cât și drepturile dvs. se regăsesc pe site-ul DELTA FLOT S.R.L., secțiunea protecția datelor.
16. CLAUZE FINALE:
16.1. Prezentele Condiții se completează cu dispozițiile art. 1.777- 1.823 Cod civil, în măsura în care acestea nu contravin prezentelor Condiții.
16.2. Orice modificare survenită în legislația română pe parcursul derulării prezentului contract, de natură a modifica nivelul și/sau modul de aplicare a taxelor existente (precum TVA etc.) sau prin care intră în vigoare noi taxe, impozite, este aplicabilă din momentul intrării în vigoare și conduce la modificarea corespunzătoare a Contractului.